Gran Festa de la Calçotada 2024 en Valls
Varias Fechas
Aparcament Cooperativa Agrícola Valls
Plaça del Carme, 3, 43800, Valls, Tarragona
Entérate antes que nadie
¿Quieres ver a Gran Festa de la Calçotada?
Te avisaremos de nuevas fechas, apertura de venta y preventas de Gran Festa de la Calçotada.
El diumenge 28 de gener Valls acollirà la GRAN FESTA DE LA CALÇOTADA, una diada festiva, popular i promocional entorn del calçot que impregna els carrers i places de Valls d’un marcat tipisme. La jornada comptarà amb un variat programa d’actes tradicionals, festius i concursos relacionats amb el calçot: cercaviles, demostracions de coure calçots a la graella, concursos de cultivadors de calçots, d’elaboració de salsa de la calçotada i de menjar calçots. La Gran Festa està patrocinada per Salses Fruits, Castell d’Or i Europastry.
Els visitants podran degustar l'autèntica calçotada adquirint el ticket per al lot de degustació. Aquest està conformat per una ració de 12 calçots cuits, una ampolla de cava Castell d'Or de 750ml, una tarrina de Salsa de Calçot "Salses&Fruits", una ració de pa cristallino d'Europastry, una ampolla d'aigua, una taronja, un postre gentilesa de Fleca Cal Cesc, un pitet commemmoratiu i un 2x1 d'entrades al Museu Casteller de Catalunya.
A partir de les deu del matí, els carrers i les places de Valls seran escenari d’una varietat d’actes. A la plaça de l’Oli, es faran les demostracions de coure calçots a la graella; a la plaça del Blat, el Concurs de Cultivadors de Calçots i el Concurs de Salsa de la Calçotada de Valls, amb demostracions de com es fa la típica salsa. També es farà la Demostració de Salsa de la Calçotada per Celíacs i per a intolerants als fruits secs.
A la una del migdia, a la plaça del Pati es donarà inici al Concurs de Menjar Calçots. Concurs per saber qui menja més calçots, en un temps predeterminat. A l’inici del concurs, les Colles Joves i Vella dels Xiquets de Valls, enlairaran els seus pilars. A les dues del migdia es farà el Lliurament dels Premis del Concurs de Cultivadors de Calçots, Concurs de Salsa de la Calçotada de Valls i Concurs de Menjar Calçots.
De les 10 a les 14 hores, a la plaça del Pati, hi haurà un espai de venda i degustació productes de Salses Fruits, Castell d’Or i Europastry.







