Òpera dels tres cèntims @Ses Salines Balears, Illes
Fonction unique 12/04/2026
Auditori de l'Esponja
Carrer de la Pau s/n, Ses Salines, Ses Salines, Balears, Illes
ÒPERA DELS TRES CÈNTIMS tiene eventos activos en este momento.
Vous êtes fan de ÒPERA DELS TRES CÈNTIMS
Découvrez ses dernières nouvelles, photos et vidéos. Laissez-nous votre email et ne manquez aucun détail.
ÒPERA DELS 3 CÈNTIMS
“Una societat construïda sobre la cobdícia, l'egoisme i la corrupció essencialment obliga els seus ciutadans a toar-se igualment cobdiciosos, egoistes i corruptes per poder sobreviure” Bertold Brecht
L’economia s’ha enfonsat i les pandèmies, com de la família, eclipsen la violència de les pluges àcides insistents que canalitzen el fang a les clavegueres de la ciutat. L’anarquia és la reina absoluta del cor de les ciutadanes. Els banquers capten als carrers. Les oficines bancàries són nius de rates i els ajuntaments, bruts i pudents, són plens de immundícia convertits en els banys públics de la ciutat. L’aigua potable és un bé preuat. El poder s’ha concentrat i els polítics, reconvertits en mafiosos, roben sense pietat, a cara alta. Els prostíbuls són plens de putots i de polítics. I les fulanes, en procés d’extinció i vessant dignitat, dominen les butxaques dels poderosos. El Rei ha abdicat i dissabte, sí, aquest dissabte, és la coronació de la Borbona. I tots ells, observats i aixoplugats per Mackie el Ganivet. És l’any 30 de la nova Era.
El Teatre de Petra produeix aquesta comèdia en format de cabaret, que serà la delícia de la temporada teatral. És la primera òpera del món on es demana específicament que la vestimenta adequada és la roba més vella i bruta que tengui l’estimat públic! No us faceu les piules ni us poseu colònia! Venir vestit d’etiqueta és arriscar-se a la mort! Amb tretze artistes que interpreten, canten i ballen i 7 músics que fan la música en directe, és l’aposta més agosarada del moment. I, com diria en Mackie el ganivet, qui no gaudeixi de l’Òpera dels tres cèntims, no dormirà tranquil. Mackie l’esperarà a la propera cantonada.
Autor del text original: Bertolt Brecht
Traducció: Feliu Formosa
Autor Partitures: Kurt Weill
Autor Adaptació Dramatúrgia i Proposta Escènica: Josep Lluís Gallardo
Arranjaments Partitures: Xavier Gelabert
Direcció Escènica: Josep Lluís Gallardo
Direcció Musical: Andreu Julià
Direcció Vocal: Xavier Gelabert
Ajudant de direcció: Montse Amer
Coreografies: Nena Feández
Vestuari: Cati Company
Escenografia i Utilleria: Margalida Huguet
Maquillatge i Perruqueria: Maria Antònia Miralles i Neus Ribot
Il.
luminació: Salvador Miralles
So: Biel Padilla
Fotografia: Benet Femenia
Disseny gràfic: Martí Gallardo
Comunicació: Helena Gelabert i Martí Gallardo
Producció: Teatre de Petra
Col·laboració: Ajuntament de Palma i Teatre Principal d’Inca
Participen: Teatre La Unió de Son Servera, Espai 36 de Sant Llorenç, Auditori l’Esponja de Ses Salines, Teatre d’Artà, Sala Polivalent d’Algaida i Casa del Poble d’Esporles
Durada: 120 minuts
Personatges:
Jonathan Píxum: Jaume Obrador
Cèlia Píxum: Joana Karmany
Polly: Júlia Obrador
Mackie el ganivet: Ferran Montero
Jenny i Monsenyora Bal: Cristina Rodríguez
Braun el tigre: Ferran Heández
Cond, Mat, putot: Joan Toni Oliver
Sam, Mun, putot: Guillem Sansó
Jon, Rat: Tomeu Ripoll
Putot,Tip: Sergi Gil
Filch: Martí Gallardo
Lucy: Antònia Monroig
Ver: Tià Roig
Músics: Agustí Serra, Miquel Àngel Tomàs, Leila Akaarir, Pere Garcias,Tomeu Aulí i Rafel Ferrà.







